Öğrenciye Saygı

Bazı öğretmenler öğrenciye saygıyı öğretmenin yolunun otorite kurmak olduğunu sanıyorlar.

Bu evrende insanların uyması gereken evrensel bir kural vardır: "Kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapma." Bazı öğretmenler kendileri üzerine otorite kurulmasına şiddetle karşı çıkarken; öğrenciler üzerinde otorite kurmaya sevdalıdırlar.
Eğitim, öğretmenin öğrenciye saygı göstermesiyle başlayan bir süreçtir. Öğrencisine saygı göstermeyi bilmeyen öğretmen öğrencilerinin öğretim sürecini başlatamaz. Daha da kötüsü öğrencilerinden hiçbir şey öğrenemez. Eğitim süreci öğrenci ve öğretmen arasında karşılıklı etkileşimle ürün verir. Eğer bir öğretmen kendisini öğrencilere bilgi kazandıran kişi olarak görüyorsa eğitim süreci hiç başlamamış demektir

Öğretmenin kazanımları her zaman öğrencinin kazanımlarından daha fazla olmalıdır. Çünkü öğrencilerin bilinçleri önyargısız olduğu için bilgileri yansıtan bir ayna gibidir. Öğretmen öğrencilerindeki gelişmeyi iyi analiz edebilirse kendini geliştirebilir, eğitim faaliyeti gerçek amacına ulaşabilir.
Öğrenciye Saygı Öğrenciye Saygı Reviewed by Selçuk Yağız on 05:39 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.