Öğrenci Psikolojisi

  

 Başarısız öğrenci yoktur. Öğrencinin başarısı, derse katılımı ile doğru orantılıdır. Bireysel rekabet duygusu örselenmeden takım ruhuyla sınıfın eğitim öğretim faaliyeti sürdürülmelidir.

 Dersi anlamayan öğrenci yoktur. Dersi anlamasına fırsat verilmeyen, ortam hazırlanmayan öğrenciler vardır. Üstün zekalı iken özel öğretim sınıflarına gönderilen öğrenciler vardır. Öğrenci kendisine saygı duyulan ortamda özgüvenini kazanır. Öğrenci merkezli eğitim sistemi, bütün öğrencilerin derslere aktif katılımını esas almaktadır. Takım çalışması öğrencilerin özgüven kazanmasını sağlayan en sağlıklı ortamdır. Öğrenci, kişisel yeteneklerini özgürce ifade edebilir.

 Eğitim, öğrenciye saygıyla başlar. Öğrencilerin fikirlerini, önerilerini, öğretmenin dikkate alması öğrenciye saygının gereğidir. Netice itibariyle, sağlıklı toplum yapısı öğrenciye saygıyla kazanılır.



Selçuk Yağız
Uzman Öğretmen Sosyolog
Öğrenci Psikolojisi Öğrenci Psikolojisi Reviewed by Selçuk Yağız on 12:53 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.